VRSCA V-Rod
Harley Davidson VRSCA V-Rod (V-Twin Racing Street Custom Alpha) byl na trhu od roku 2002 do roku 2006. Na novém motoru s názvem Revolution o objemu 1 130 ccm, kde válce svírají úhel 60 stupňů, pracovala firma Porsche, která s výrobcem spolupracuje už od šedesátých let dvacátého století. Inspirován superbikem VR1000 je V-Rod prvním motocyklem Harley-Davidson, který kombinuje palivové vstřikování, ventilový rozvod OHC a chlazení kapalinou, přičemž disponuje silou 115 koní při 8 500 ot/min a kroutícím momentem 88 Nm v 6300 otáčkách. Ne, opravdu se tento motor nedá srovnat s ničím, co do této chvíle firma vyprodukovala. Projev motoru je jako polití živou vodou. Tah lokomotivy nastupuje okamžitě po překročení 2 000 otáček za minutu a vydechnout vám dá až v 9 000 otáčkách. Maximální rychlost pak končí za hranicí 220 km/h. Představte si ten kalup na motocyklu, který má rozvor 1 713 mm, váš zadek trůní jen 660 mm nad zemí a přední kolo lovíte někde kilometr před sebou. Je to jako zavěsit si naváděnou raketu na konec vašeho tračníku a snažit se jí ukočírovat. Motor mocně zatápí a je jedno jakou z pěti rychlostí máte zrovna zařazenou. A nezatápí tady jen motor. Vaše pravá noha, respektive lýtko je nebezpečně blízko rozpálených výfukových svodů, což je jedna ze špatností V-Roda, takže na to bacha. Ještě bych mohl na začátek zmínit další poznatek a to ten, že V-Rod má nezvykle dlouhej chod plynové rukojetě, hlavně pro ty co jsou Harleyem nepolíbený je to velká novinka. Raději se ale zeptejme majitele jak V-Rod funguje ve skutečném světě.
Ke spotřebě paliva ještě tolik, že pokud zvolníte tempo, tak za 6-7 litrů se dá jezdit v pohodě. Jinak další připomínka, palivová nádrž je umístěna pod sedlem. Při tankování tak vypadáte, že chcete něco spravovat u zadního kola. A odklápění sedla si užijete často, protože velikost nádrže je skromných 14 litrů.
Co se týká dětských nemocí u prvních ročníků, tak někteří majitelé na fóru 1130cc.com hovoří o strojích, kde unikal olej z motoru. Zde bylo vše vyřešeno výměnou motoru nebo opraveno v záruce. Dále se někomu objevují chybové hlášky na přístrojovém panelu společně s rozsvícenou kontrolkou motoru. Tyto problémy však souvisejí nejčastěji s havárií stroje a následnou opravou svépomocí. Kupodivu velké množství chybových kódů lze smazat odpojením baterie. Dále už se jedná o konkrétnější závady. Tak například odvzdušňovací hadičky (odfuky) oleje z motoru jsou časem steřelé a musí se vyměnit. Hodně lidem taky blbne palivoměr. Natankujete plnou nádrž a ručička na budíku ukáže jen půlku, nebo visí na nule a nehne se ani o píď. Skutečný stav v nádrži se palivoměr rozhodne ukázat třeba až druhý den. Tato závada byla většinou odstraněna při garanční prohlídce, nicméně několika strojům se tato nemoc znovu vrátila. Pokračujeme dál a to na přední vidlice, které zkrátka a jednoduše cvakají. Jedná se pouze o vlastnost, a zmíněné cvakání při přejetí nerovností tak informuje jezdce, že vidlice pracuje.
Copyright © Motorkari.cz